Music Within Me

Har ni någonsin tänkt på hur mycket musiken påverkar oss? Den utgör våran personlighet, det vi lyssnar på bygger grunden till allt som vi gör. Hur vi tänker, hur vi reagerar vid olika tillfällen, vilka åsikter vi har.. Men sedan så förstår jag inte hur man bara kan gilla en sorts musik, t. ex bara rock eller dance.
Min musiksmak är lite speciell,
jag har inte bestämt mig för en genre utan lyssnar på det som faller mig i smaken. Musik som har ett budskap och som talar till mig. Låtar som har en mening, ett meddelande som den vill föra vidare. Men visst har jag några favoriter.
Någon som jag verkligen tycker har lyckats med detta är Lars Winnerbäck. Han är underbar, hur han gång på gång lyckas skriva alla dessa vackra låtar och leverera dom inför sveriges största publiker är ofattbart. Hans musik helar mig och jag har blivit beroende av hans röst. Jag skulle inte klara mig utan honom. Ge honom en chans säger jag bara, döm inte en bok efter omslaget.

Men musikens tid håller på att försvinna, jag vet att det kanske låter lite konstigt, jag menar, det spelas musik på radion hela tiden. Men det är inte det jag menar.
Det fanns en tid då den verkligen betydde något, nu är det en vardagssak. Betala för en skiva någon gång istället för att ladda ner olagligt. Det är värt det, iallafall för mig.
Musiken är en stoor del av mitt liv, jag kan sitta i timmar och lyssna på skiva efter skiva.. Det är lugnande och man blir nästan lite spirituell. Förstör inte musiken, kan ni tänka er en värld utan den? Det skrämmer mig.. Jag skulle inte stå ut!
Försvinner musiken från världen, så försvinner jag med den..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0